BILANTUL CONTABIL – Cele mai cautate informatii de catre antreprenori

Ce este bilantul contabil? Daca te intrebi adesea ce reprezinta bilantul contabil, afla ca acesta reprezinta un document care detaliaza situatia economica a unei firme pe o anumita perioada din an.

Acum ca ai aflat care este definitia bilantului contabil, este necesar sa cunosti si alte informatii importante despre acest procedeu. Acesta este un document prevazut in lege, motiv pentru care fiecare firma in parte trebuie sa intocmeasca anual acest tip de act.

Citeste mai jos bilantul contabil pe intelesul tuturor.

1. Despre bilantul contabil – Informatii ce trebuie cunoscute de catre fiecare antreprenor in parte

In ciuda faptului ca cei mai multi administratori considera bilantul contabil al firmei ca fiind doar o obligativitate impusa de stat, acesta poate oferi o mana zdravana de ajutor in dezvoltarea afacerii.

Bilantul contabil ofera o perspectiva detaliata, ampla si complexa asupra situatiei economico-financiare a unui business.

Astfel, prin prisma acestui document, fiecare antreprenor in parte poate dezvolta diferite perspective de viitor  si poate fi la curent cu eventualele riscuri economice.

O firma poate cunoaste succesul absolut datorita unui antreprenor ce stie sa analizeze si sa interpreteze un bilant contabil bine facut.

Cand se face bilantul contabil?

Bilantul contabil trebuie sa fie facut  la jumatatea si la sfarsitul anului.

Astfel, este recomandat ca inainte de venirea zilei de 30 iunie si a celei de 31 decembrie, sa te pregatesti cum se cuvine, astfel incat sa nu intampini probleme cu acest tip de document.

Cine semneaza bilantul contabil?

Cu siguranta te gandesti cine semneaza un astfel de act. Afla ca acesta trebuie sa detina semnatura unui contabil autorizat si a ta, bineinteles. Astfel, este necesar sa iei legatura (link catre pagina de contact) cu o firma de contabilitate, care sa te ajute in acest sens intr-un mod cat mai profesionist si corect.

2. Structura bilantului contabil – Ce trebuie sa cuprinda  un bilant bine facut?

Este elementar ca inainte de a depune bilantul contabil, sa te interesezi foarte bine cu privire la actele si informațiile pe care acesta trebuie sa le cuprinda.

  • Documentul bilantului contabil

In bilant sunt cuprinse toate activele si pasivele firmei, conturile de regularizare si primele de rambursare a obligatiunilor.

  • Documentul de „Profit si Pierdere”

Acesta trebuie sa ateste evidenta tuturor incasarilor ( registrul intrari) si cheltuielilor ( registrul iesiri). Printre acestea se pot numara: salarii, venituri, datorii, plata furnizorilor si multe altele de acest fel.
Toate acestea pot fi gasite in rulajele debitoare ale conturilor de cheltuieli si venituri realizate intr-o anumita perioada a anului.

  • Anexa de bilant 

Anexa de bilant are rolul de a explica toate datele prevazute in bilant si in contul de Profit si Pierdere. Cu alte cuvinte, acest document  contine totalitatea informatiilor financiare a unei firme.
Anexa bilant cuprinde: detalii despre profit si datorii, situatia exacta a stocurilor de productie, a amortizarilor, a platilor restante si a impozitelor si  taxelor.

  • Raportul de gestiune 

Raportul de gestiune detaliaza  situatia unitatii comerciale si dezvolta toate informatiile ce merita mentionate in bilant  despre activitatea afacerii desfasurata pe o anumita perioada de timp.

3. Functiile bilantului contabil – Cum poate ajuta acest document?

Bilantele contabile pot ajuta firmele si antreprenorii din mai multe puncte de vedere. Printre cele mai importante functii ale unui bilant contabil se numara:

  • Functia de clarificare – Bilantul contabil are functia de a oferi o viziune cat mai clara asupra situatiei economico-financiare a companiei.
  • Functia de analiza economico-financiara – Datorita faptului ca se analizeaza frecvent gradul rezultatelor si a indicatorilor acestora, pe baza bilantului se iau masuri de extindere  a activitatilor economice.
  • Functia previzionala – Bilantul ofera afacerilor posibilitatea de a gasi noi metode de dezvoltare pentru viitor.

In cele din urma, bilantul contabil joaca un rol esential in bunul demers al unei companii. Este obligatoriu sa te preocupi anual de acesta, sa inveti sa il analizezi ca la carte si sa inchei contract de colaborare cu o firma premium de contabilitate, care sa te ajute oricand cu cele mai valoroase informatii din domeniu.
Cauta cei mai buni specialisti contabili, care sa incheie bilantul in mod cat mai corect, precis, rapid si in conformitate cu legea. Acest act este unul cu o insemnatate uriasa, asa ca nu trebuie sa faci rabat in privinta calitatii si a profesionalismului, atunci cand vine vorba despre bilantul contabil al unei firme.